آسانسور وسط راه پله

یکی از معدود فضا هایی که برای نصب آسانسور خانگی و یا بالابر خانگی در ساختمان هایی که آسانسور در آن ها دیده نشده است، وجود دارد، فضای بین راه پله هاست. در این مقاله مزیت های آسانسور خانگی پله نورد برای نصب در وسط راه پله یا همان چشمه پله توضیح داده میشود

آسانسور خانگی وسط راه پله

بسیاری از کسانی که به ما مراجعه می کنند افراد سالمندی هستند که در خانه ویلایی قدیمی خود زندگی می کنند. با کلی خاطرات ریز و درشت از شادی ها و غم هایی که در طول زندگی در این خانه و با این خانه تجربه کرده اند. خود خانه دیگر عضوی از خانواده آن ها شده و مثل یک رفیق و یار در آغوش این خانه آرامش دارند.

به هیچ وجه راضی نیستند استقلال و راحتی که در این خانه دارند، را با راحتی یک آپارتمان شیک و مدرن عوض کنند. ولی عمدتا با همین خانه که خیلی هم به آن وابسته اند دچار مشکلاتی هستند. خرابی های موتور خانه و لوله کشی ها، گرفتن فاضلاب و از همه بدتر رفت و آمد از پله. چیزی که هر روز و آن هم چند بار مجبورند از آن استفاده کنند.

از این جهت خوشحالیم که در شرکت پله نورد امن ایرانیان توانستیم تا حدودی این مشکل را حل کنیم و به یک  تعبیر مانع از هم پاشیدن خانه و خانواده شدیم!! در بعضی از موارد این تعبیر اصلا اغراق نیست. این تجربه ما از حس و حال مشتریان ماست.

وسط راه پله ها، بهترین فضا برای نصب آسانسور خانگی

بسیاری از صاحبان منازل قدیمی با راه پله های بزرگ و فضای خالی بین راه پله که اصطلاحا چشمه پله هم گفته می شود، می خواهند بدانند که آیا می توانند در فضای بین راه پله خود آسانسور و یا بالابر خانگی مناسب نصب کنند؟

اگر امکان نصب بالابر خانگی وجود دارد، چه الزامات و ملاحظه ای نیاز است تا رعایت گردد؟

حداقل فضای مورد نیاز وسط راه پله برای نصب یک آسانسور چقدر است؟

در این مقاله به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد

چه آسانسوری را می توان در فضای راه پله نصب کرد؟

همان طور که در مقاله های گذشته هم توضیح داده شد، آسانسورهای معمولی در آپارتمان ها، که از نوع آسانسور کششی هستند، نیاز به چاله آسانسور دارند. یعنی آسانسور در چهار دیواری بتنی حرکت می کند، و از چهار طرف محصور است. همچنین فضایی در بالا نیاز دارند که اتاقک آسانسور نامیده می شود و موتور و تجهیزات انتقال قدرت در آن جا قرار می گیرند. علاوه بر این، یک و نیم در پایین نیاز به فضا دارند که چاه آسانسور نامیده می شود. و یک سری تجهیز ایمنی در آن قرار می گیرد.

همه ی موارد که در بالا به آن اشاره شد، بیان می کند که عملا اجرای آسانسور کششی در وسط راه پله خانه نشدنی است. چرا که هم به فضای خیلی زیادی برای کابین و ریل وزنه و سازه ریل و سازه دیوار احتیاج دارد و هم تخریب بسیار بالایی خواهد داشت. و نیاز به کار عمرانی بسیاری دارد. که تقریبا با تخریب و بازسازی کلی ساختمان یکی خواهد بود.

آسانسور هیدرولیک هم در دو نوع جک از کنار و جک از زیر موجود است. نصب آسانسور هیدرولیک در وسط راه پله هم بدون مشکل نخواهد بود. ایجاد سازه آهنی، جوشکاری، تخریب نسبتا زیاد، چاهک هفتاد سانتی متری در پایین، و از بین بردن نمای ساختمان از جمله مشکلاتی است که نصب آسانسور هیدرولیک در وسط راه پله را بسیار مشکل می کند.

علاوه بر این جانمایی تابلو برق، مخزن روغن نسبتا بزرگ و ... هم از مشکلات دیگر نصب بالابر هیدرولیک در وسط راه پله خواهد بود.

چرا آسانسور شرکت پله نورد بهترین گزینه برای بالابر خانگی وسط راه پله هست؟

آسانسور پیچی شرکت پله نورد از جهتی اینکه نیازی به چاهک و اتاقک ندارد، تخریبی ندارد، سازه کل آسانسور آلومینیومی بوده و نیازی به آهن کشی و جوشکاری در ساختمان وجود ندارد بهترین گزینه برای آسانسور وسط راه پله می باشد. علاوه بر این دیواره شیشه ای از چهار طرف آن هیچ گونه مزاحمت نوری و بصری ایجاد نمی کند و نمای زیبا این آسانسور خود برای نمای ویلا و یا ساختمان شما اضافه خواهد کرد.

از همه مهمتر با توجه طراحی خاص آن، در حداقل فضای ممکن امکان نصب را خواهد داشت. به طور دقیق تر اگه چشمه پله شما تنها 90*110 سانتی متر فضا داشته باشد، امکان نصب آسانسور خانگی پله نورد در آن فراهم خواهد بود. در حالی که این ابعاد برای آسانسور هیدرولیک 130*110 و برای آسانسور کششی 150*150 خواهد بود.

نصب سریع و بدون تخریب هم یکی از مزیت های اساسی برای ساختمان هایی است که می خواهند آسانسور اضافه کنند.

پروژه های دولت، کردان  و توسکاتک نوشهر از جمله پروژه هایی بودند که در فضای بین پله اجرا شدند.

دوستان ما در قسمت فروش شرکت حتما خوشحال خواهند شد اگر بتوانند برای نصب بالابر خانگی به شما کمک کنند.

برای مشاوره بهتر می توانید با قسمت فروش شرکت تماس حاصل نمایید.


9 ماه پیش
بالابر خانگی آسانسور خانگی بالابر لوکس آسانسور لوکس بالابر شیشه ای
1